Pánevní dno a proč vlastně pánevní dno máme cvičit a prociťovat.

Je to sval, ale výjimečný. Je to systém, jakýsi barometr toho, jak se vnímáme, jak fungujeme v partnerství, jak se jako ženy cítíme.  Optimální funkce svalů dna pánevního také do veliké míry ovlivní, jak snadno žena otěhotní.

Pánevní dno je důležitou součástí hlubokého stabilizačního systému těla, systému, který podpírá tělo  a orgány ve všech polohách. Drží  naše orgány, jako miska,  která drží a podpírá něco vzácného. Pánevní dno jsou svaly v malé pánvi, ve třech vrstvách nad sebou, vystýlající a malou pánev. Svalstvo dna pánve komunikuje s bránicí (sval dechový, posturální), s kyčlemi a s chodidly významně. Pánevní dno se podílí s vazivovým aparátem na optimální poloze a fungování orgánů uložených v malé pánvi (např. močový měchýř, močová trubice,  děloha,  střeva, konečník). Je všeobecně známo, že do značné míry ovlivňuje pánevní dno schopnost a možnost otěhotnět,  udržet moč, stolici. Také ale pomáhá udržet bederní páteř, kyčle a kostrč v nebolestivém, funkčním stavu. Ale. Správné fungování a uvědomění si propojení naší vůle a ovlivnění  pánevního svalstva, to nám pomůže ovládnout funkce i jiné, než vylučovací a pohybové. Necvičí se tedy jen pro inkontinenci, ale také pro podporu sexuálních funkcí ženy. Objevení libida. Cvičí se pro lepší společné chvíle s partnerem.

Ovládání pánevního dna je možná nejznámější u  japonských gejš, které se vedle vzdělávání v umění, učily i toto.

Naučit se s pánevním dnem pracovat, je dobré na více úrovních. Začít se dá v jakémkoliv čase, věku. Čím dříve, tím lépe. Kvůli sobě, kvůli svému partnerovi. Mějte se krásně, k sobě šetrně, objevujte v sobě dosud neobjevené, propojte se sami se sebou a buďte spokojené i v nelehkých dobách, které jsou, byly a budou, ale my se svým pánevním dnem jsme stále, teď a tady.